Doemiddel campagne

 Firevaned Nieuws

Terugkoppeling Firevaned ledenbijeenkomst 24 november 2022

Terugkoppeling Firevaned ledenbijeenkomst 24 november 2022

19-12-22

Op 24 november vond de tweede Algemene Ledenvergadering van 2022 van Firevaned plaats in het pand van de BOVAG in Bunnik. We hadden een volle agenda die voornamelijk in het teken stond van de strategie en toekomst van Firevaned.

Maar, uiteraard waren er eerst andere belangrijke zaken aan de orde. Zo nam Dirk Pekelharing nu ook formeel afscheid als voorzitter van Firevaned en werd Anke van Ameide met algemene stemmen gekozen tot nieuwe voorzitter.

Om de strategische keuzes en de bijbehorende begroting voor 2023 van de nodige context te voorzien hebben we deze ALV allereerst een inkijkje gegeven van de “state of the nation”, van wat er op ons afkomt in de wereld van de zorg, waarna we vervolgens aan de hand van de eerder vastgestelde routekaart 2025 de rol en positie van Firevaned daarbinnen hebben geschetst.

Tot slot was het de beurt aan de commissies om ons mee te nemen in de concrete plannen voor 2023: Voortbordurend op de strategiemiddag van 6 juli, zijn de commissies in de afgelopen maanden druk bezig geweest met het verder uitwerken en concretiseren van de strategische pijlers en speerpunten. Leidraad voor 2023 wordt daarbij de “What if?” campagne die door de commissie voorlichting getrokken wordt en een rode draad vormt voor de speerpunten van de overige commissies. Met deze campagne willen we als Firevaned het belang van hulpmiddelen laten zien: wat als ze er niet zouden zijn? We zien hulpmiddelen als een soort nustsvoorziening, maar wat betekent dat dan? Voor de arbeidsmarkt? Voor de financiering? Voor de gebruiker? Het moet een campagne worden waar iedereen zijn bijdrage aan kan leveren, de leden van Firevaned, maar zeker ook gebruikers en stakeholders.

Na de unanieme goedkeuring van de begroting voor 2023 was het tijd voor een korte pauze.

Na de pauze nam Benthe Westerik van de IGJ het stokje over om ons bij te praten en te informeren over de MDR en dan met name het toezicht daarop door de IGJ. Het gaf veel duidelijkheid en een mooi inkijkje in hoe de IGJ denkt en doet en wat we nog verder kunnen verwachten op het gebied van toezicht.

Al met al was het een goede ALV, met veel enthousiasme en inhoud, afgesloten met een welverdiende borrel in het bruine café van de BOVAG.